Železniční viadukt z roku 1924 (v místech mostu strašího z 2. pol. 19.stol.) je prvním příkladem využití železobetonu v mostním stavitelstvím. Viadukt je zároveň pozoruhodnou architektonicky kvalitní technickou památkou.
Most se nachází na trati (67,615 km) ve směru Praha - Turnov, kde přemosťuje široké hluboké údolí Strenického potoka těsně před jeho vyústěním do Jizery mezi Dolním Krnskem a Jizerním Vtelnem. Stávající železobetonový arkádový železniční viadukt (cca 120 m dlouhý, cca 35 m vysoký), který se řadí k prvním mostům z betonu u nás, je vystavěn v místech staršího železničního mostu z 2. pol. 19. století. Mezi původní zděné pilíře a opěry byly vybetonovány tři elegantní klenby (o rozpětí 28 m a vzepětí 12 m s tloušťkou ve vrcholu klenby pouhých 1,5 m) na kterých spočívají průchozí pilíře (10) vynášející 11 drobných oblouků - arkád, které nesou cca 5 m širokou mostovku. Patky klenebních oblouků jsou z části podporovány pilíři a opěrami, z části spočívají na vlastních základech. Hlavní dva hranolové kónicky zužující se pilíře a opěry předmostí jsou obloženy velkými pravidelně otesanými kamennými kvádry.