Provoz lanové dráhy byl zahájen 1.7.1961. Stavba trvala dva roky a podílely se na ní Transporta Chrudim, Elektrozávody Praha a Vodní stavby Tábor. Poprvé u nás byly použity podpěry trubkové konstrukce, nové kladkové baterie včetně uchycení a kladky s gumovými bandážemi. Délka lanovky je 1792 m, převýšení je 383 m, má 100 pevně uchycených sedaček, přepravní kapacita je 220 osob/hod a za celou dobu ...
Snaha postavit lanovou dráhu na vrchol Krušných Hor v okolí Teplic se datuje již do třicátých let. Několikrát byly vypracovány projekty, ale stavět se nikdy nezačalo. Příznivější čas nastal až krátce po II.sv.válce, kdy se podařilo prosadit a realizovat stavbu 2339 metrů dlouhé lanovky z Bohosudova ...
Ve známém středisku Bílá byla v zimní sezóně 2006/2007 uvedena do provozu neodpojitelná čtyřsedačka Doppelmayr na severní sjezdovce, která bude první svého druhu v Beskydech. Nová lanovka je již čtvrtým dopravním zařízením na tomto místě, nahradila kotvový vlek Doppelmayr z roku 1997, který bude uschován a před příští sezónou postaven na novém místě. První vlek zde byl postaven již v roce 1965. ...
4. března 2000 uplynulo 60 let od zahájení provozu sedačkové lanové dráhy Ráztoka-Pustevny. Je to jedno z mála výročí světového významu, kterým se můžeme v oboru dopravy pochlubit. Nápad připevnit na nákladní lanovku ke svážení dřeva se sice přičítá kanadským dřevorubcům, ale první profesionálně postavená sedačková lanová dráha nejen v Evropě, ale podle dostupných informací na celém světě, jezdila...
Vrcholek hory Pancíř odedávna lákal turisty svou výhodnou polohou a nádherným výhledem na hřeben Jezerní hory, Velký Javor a za dobrých podmínek i na vzdálené alpské velikány. Již v roce 1880 zde Rakouský turistický ruch nechal zbudovat jednoduchou vyhlídkovou konstrukci....
Ski areál "Rališka" na Horní Bečvě se nachází na trase silnice E 442 směr Rožnov - Bumbálka - Slovensko asi 1,3 km vpravo nad přehradou Horní Bečva. Dojezd k areálu je vyznačen směrovými tabulemi. Umělé zasněžování v celém areálu pomocí sněhových děl zn. AREKO. NOVINKA: 1.sedačkov&aacu...
Lyžařský areál Rališka leží v nadmořské výšce 605 – 729 m.n.m. a dosud disponoval 3 lyžařskými vleky (Tatrapoma a EPV, oba s délkou 400 metrů a dětský vlek Skill o délce 160 m) a čtyřmi sjezdovými tratěmi v délce 200 m až 550 m. Umělé zasněžování zajišťují sněhová děla firmy Areco, o úpravu sjezdových tratí se stará sněžné pásové vozidlo Kassbohrer Pisten Bully 42.280D. Přibližně 60 % návštěvníků ...
Historie lanovky na Petřín je nepoměrně známější - bezpochyby se jedná o nejznámější českou lanovku. I ona byla vybudovaná při příležitosti Všeobecné výstavy v roce 1891. Známá návštěva Klubu českých turistů v Paříži roku 1889 nakonec vyústila ve zmenšenou stavbu Eiffelovy věže i v Praze - tedy známé Petřínské rozhledny. Vzhledem k tomu, že se rozhledna nacházela relativně vysoko nad městem, byl i...
Lanová dráha na Ještěd je jednou z nejpřitažlivějších dopravních zajímavostí Liberce. Nebylo náhodou, že si tento vrchol - dominantu kraje - naši předkové vybrali jako vhodný pro výstavbu jedné z prvních visutých lanovek u nás. Záměr vybudovat ještědskou lanovku je...
Na vrchol nejvyšší hory Krušných hor vede sedačková lanová dráha a to z Jáchymova přímo na vrchol Klínovce (1244 m. n. m.). Dolní stanice lanovky je vzdálena cca 3 km od středu města Jáchymova, horní pak cca 3 km od nejvýše položeného města v České republice - Božího Daru. Dolní stanice je v nadmořské výšce 802 m. n. m. a horní 1230 m. n. m., takže převýšení činí úctyhodných 428 metrů. Délka lan...
Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Přepravní kapacita: 2400 osob/hod. Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 184 m. Čas jízdy: 4,9 min. Zařízení je v provozu od ro...
Celá oblast Moravského krasu má dvě hlavní dominanty - to je propast Macocha a Punkevní jeskyně, ale stejně tak i řadu jiných jeskyní, zajímavých pro návštěvníky. Je pochopitelné, že koncentrace turistů je zde značně vysoká. Příjezdové cesty jsou do této oblasti v zásadě ...
O výstavbě lanovky v ZOO Praha se začalo přemýšlet již v šedesátých letech. Její výstavba byla zahájena v roce 1970 a do provozu byla uvedena až v roce 1977. Vlastníkem lanovky byla ZOO Praha a provozovatelem Středočeský Park kultury a oddechu. V roce 1978 byl její provoz zastaven z důvodů závažných technických nedostatků. K obnovení provozu došlo až v roce 1981 a její provozovatelem se stal Dopr...
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí 338 m. Přepravní kapacita 2390 osob/hod. Čas jízdy je 8,2 min. Slavnostní zahájení pr...
Čtyřsedačková lanovka rok výroby 2006 s rozběhovým pásem od rakouského výrobce DOPPELMAYR s celoročním provozem má tyto provozní parametry:
Přepravní kapacita s rozběhovým pásem 2400 osob/hod. - zimní sezóna
Přepravní kapacita bez využití rozběhového pásu 1800 osob/hod. - ostatní sezóny
umožňuje:
1. v zimním období lyžování na sjezdovce s umělým zasněžováním a osvětlením pro večerní ...
Přepravní kapacita : 1800 osob/hod
Šikmá délka : 2198 m
Dolní stanice : 719 m.n.m. - Rokytnice
Horní stanice : 1310 m.n.m. - Lysá hora
Převýšení : 591 m
Čas jízdy : 7.3 min
...
Čtyřsedačková lanovka rok výroby 2006 s rozběhovým pásem od rakouského výrobce DOPPELMAYR s celoročním provozem má tyto provozní parametry:
Přepravní kapacita s rozběhovým pásem 2400 osob/hod. - zimní sezóna
Přepravní kapacita bez využití rozběhového pásu 1800 osob/hod. - ostatní sezóny
umožňuje:
1. v zimním období lyžování na sjezdovce s umělým zasněžováním a osvětlením pro večerní ...
Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 252 m. Čas jízdy: 8 min. Přepravní kapacita: 2390 osob/hod. Slavnostní zahájení provozu 15.12.2006
Provoz lanové dráhy :
od 28. dubna 2012 do 30. září 2012 vždy od 9,00 do 12,00 hod. a od 13,00 hod. do 17.00 hod. každou půlhodinu
omezený p...
Tato lanovka vznikala v Mariánských Lázních, tedy v oblasti, kde nikdy žádná jiná lanovka nebyla. Její stavba nebyla až tak nutně vyvolaná provozní nutností, spíše touhou „něco“ postavit a tak zvýšit prestiž tohoto lázeňského střediska (když už v Karlových Varech mají lanovky hned dvě). Projekt se táhl od začátku 80.let, byl několikrát přepracováván, až nakonec definitivní podoba zněla na pulzačn...
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením jednomístných sedaček (S-1). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 188 m. Doba jízdy 6,7min. ...
Na konci 70. let byla koncepce jednosedaček už naprosto beznadějně zastaralá. Proto se Transporta již podruhé v 70. letech pokusila zkonstruovat dvousedačkovou lanovku. Nový projekt byl podstatně ambicióznější - nešlo o úpravu starého systému, ale o vývoj zcela nové konstrukce. „Vyspělým“ prvkem měla být především odpojitelnost sedaček od dopravního lana (tedy totéž co první lanovky Von Roll od r...
V nejvyšších moravských horách je v provozu jen jediná dvojúseková lanovka z Ramzové přes Čerňavu na Šerák. Postavena byla v 70. letech a jako téměř všechny podobné stavby se tehdy i poměrně nenáročná výstavba obou úseků jednosedačkových lanovek neuvěřitelně protáhla. Technologii 1. úseku lanovky vyrobila Transporta Chrudim již v letech 1972-73, ale uveden byl do provozu až v roce 1976. Obdobně dr...
Soukromá dvousedačková lanovka se rozjela v Rejdicích v Jizerských horách nedaleko Příšovic. „Lanová dráha je dlouhá osm set padesát metrů a jízda trvá pět a půl minuty“, řekl majitel Martin Martínek. „Dolní stanice se jmenuje Morávka a horní Štěpánka“. Dvousedačková lanovka vozila původně turisty a lyžaře na Čertovu horu v Harrachově. „Nyní však mají v Harrachově zbrusu novou čtyřsedačku, takže ...
Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením dvoumístných sedaček (S-2). Převýšení mezi horní a dolní stanicí 360 m. Přepravní kapacita: 900 osob/hod. Čas jízdy: 8,7 min. Přeprava jízdních kol zdarma.
...
Po druhé světové válce, ve druhé polovině 40.let se kupodivu rozestavělo lanovek hned několik. Jako první z nich byla zprovozněna lanovka ze Sv.Petru (Špindlerův Mlýn) na Pláň v květnu 1947. Svojí délkou 1050 m předstihovala lanovku na Pustevny, ale byla postavena podle stejného vzoru - t.j. jednosedačková lanovka se sedačkami pevně uchycenými na laně. ČSD jí provozovaly ale až od 1.7.1953, obvyk...
Ve Špindlerově Mlýně byla začátkem sezóny 2000/2001 uvedena do provozu zbrusu nová trojsedačková lanovka z parkoviště na Hromovku, která nahradila vlek Tatrapoma. Její přepravní kapacita je 1800 osob za hodinu a nazpět až k autu sjedou lyžaři novou sjezdovkou. Celkem se jedná o investici za 30 miliónů korun. V roce 2005 byla tato lanovka přemístěna na Labskou a místo ní byla postavena odpojitelná ...
Oobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 416 m. Čas jízdy: 9,2 min. Přepravní kapacita: 1631 osob/hod. Zařízení je v provozu od roku 2006. ...
Nejčastějším výchozím místem výletu na Sněžku je malebné horské městečko Pec pod Sněžkou (750 m n.m.). Lanová dráha Pec pod Sněžkou - Sněžka je zejména v letních měsících ideálním výchozím místem pro váš výlet z Pece pod Sněžkou. Lanovka Vás pohodlně dopraví přes mezistanici na Růžové hoře (1334 m n.m.) na Sněžku (1594 m n.m.). Během necelé půlhodinky překonáte převýšení více než 680 m. Ze Sněžky ...
V roce 1955 se začala stavět tato lanová dráha. Původní projekt opět zněl na dvousedačkovou dráhu konstrukce Von Roll, ale díky již zmíněným neshodám byla nakonec tato lanovka jako první stavěna vlastní technologií Transporty, tedy jednosedačková lanovka s pevně uchycenými sedačkami. Transporta potom na to...
V roce 1981 (v letech uhelného amoku) byla Transporta pověřena výrobou pásových dopravníků pro Severočeský uhelný revír, a ze dne na den opustila konstrukci lanovek. Některé lanovky pak v roce 1981 musely být dokončeny jinými organizacemi, stavba lanovky Frenštát pod Radhoštěm - Horečky pak byla vůbec opuštěna. V roce 1983 byla dokončena místním strojírenským podnikem MEZ Frenštát (již jako dvouse...
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 153 m. Doba jízdy je 4,7min. Slavnostní zahájení provozu 20.12.2006 ...
Záměr města Liberce, postavit v těsné blízkosti areálu 3 skokanských můstků pod Ještědem kapacitní dvousedačkovou lanovou dráhu a tím nahradit původní vlek s kotvou, vycházel z doporučení lyžařského svazu a FIS a přání lyžařské veřejnosti. Město Liberec tím chtělo též podpořit své šance kandidáta na uspořádání Světového poháru v severských disciplínách „SKI 2007“, o který se bude ucházet. Veř...
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí 270m. Čas jízdy je 7,6 min. Přepravní kapacita: 2401 osob/hod ...
Lanovkou až na hřeben Orlických hor se dostanete ze Ski centra Říčky v Orlických horách, které leží na jihovýchodní straně Orlických hor, na svazích vrchu Zakletý (992 m n. m.) Na vrch Zakletý Vás vyveze nová moderní sedačková lanovka. Z vrchu Zakletý jsou krásné výhledy na polskou stranu Orlických hor, na hřebeny Krkonoš a Jeseníků. Vrch Zakletý respektive křížení turistických cest Pěticestí, k...
Osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (S-4). Převýšení mezi horní a dolní stanicí je 298 m. Čas jízdy: 6 min. Přepravní kapacita: 2175 osob/hod ...